خبرگزاری"صحنه"

وبلاگ اطلاع رسانی نمایش های در حال اجرا سالن های نمایش شهر کرج

خبرگزاری"صحنه"

وبلاگ اطلاع رسانی نمایش های در حال اجرا سالن های نمایش شهر کرج

خبرگزاری"صحنه"

* در این وب :

- بخش گفتگو با کارگردان ها پیرامون نمایش های در حال اجرا

- بخش گفته های دیگر هنرمندان راجع به اجرا

- بخش رزرو اینترنتی بلیط نمایش ها

- و ...

را ارائه خواهیم کرد .

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

گفته های بیزن نوباوه در مورد تئاتر شهر

شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۸ ب.ظ

• نوباوه:استحکام تئاتر شهر مهم است، حتی به قیمت حذف برخی از صندلی‌ها
بانی فیلم آنلاین:نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه هیچ‌وقت دستگاههای هنری کشور نمی‌خواهد ظرفیت مهمی از هنر نمایش کشور و صندلی های تئاتر کم کند، استحکام تئاتر شهر را حتی به قیمت حذف صندلی‌هایی از تئاتر کشور مهم دانست.

بی‍ژن نوباوه در گفت‌وگو با خانه ملت درخصوص حذف تعدادی از سالنهای نمایش مجموعه تئاتر شهر به دلیل بازسازی جدید آن، گفت: تعداد سالنهای نماش در کشور به اندازه نیاز نیست و همواره این موضوع به خصوص در شهرهای بزرگ به عنوان یک مساله فرهنگی مطرح بوده است و در تهران نیز تئاتر شهر با توجه به قرار داشتن در مرکز شهر، یکی از اصلی‌ترین منابع تامین کننده نیاز این حوزه بوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه کمبود سالنهای تئاتری مورد توجه مسئولان فرهنگی و وزارت ارشاد نیز است اما موضوع مهمتر، توجه به امنیت حضور مردم در مجموعه تئاتر شهر و حفظ این مکان به عنوان یک بنای تاریخی است.

وی ادامه داد: با توجه به مسائلی که در چند سال اخیر در این مکان به وجود آمد و بحث هایی همچون عبور  مترو و نشست برخی قسمتها تئاتر شهر را تهدید می‌کرد، کمیسیون فرهنگی جلساتی داشت تا حتی المقدور این سازه ها تقویت شود و از رخداد اتفاقاتی در آینده برای این سالنها جلوگیری شود.
نوباوه با بیان اینکه اغلب سالنهای تئاتر شهر در زیرزمین است، تصریح کرد: قطعا دستگاههای هنری کشور نسبت به ظرفیت سالنهای تئاتر شهر و کمبود سالنهای تئاتری اطلاع دارد و هیچ وقت نمی خواهد ظرفیت مهمی از هنر نمایش کشور و صندلی های تئاتر کم کند ولی با توجه به شرایط پیش آمده، احتمال خطر برای سالنهای این مجموعه زیاد است و لابد به لحاظ امنیت سازه‌ای مسائلی دارند که چاره‌ای جز حذف تعدادی سالن از این ساختمان به نظر نمی‌رسد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص انتقاد هنرمندان مبنی بر اینکه از آنها اظهارنظری گرفته نشده است، توضیح داد: در چنین مسائلی بهتر است از معماران، مهندسان و متخصصان شهرداری تهران اظهارنظر گرفته شود، نه هنرمندان زیرا آنها هنر میدانند. باید نظر هنرمندان جمع‌آور شود ولی اجازه داده شود معماران و مهندسان تصمیم فنی و تخصصی بگیرند.

وی بیان کرد: شکی نیست افراد متخصص در این خصوص نظر کارشناسی ارائه می‌کنند کمااینکه این مساله در مورد میدان آزادی هم وجود دارد و نشت آب از قسمتهای مختلف میدان به بخش‌های زیرین و تالارهای مختلف  باعث شده اعتبار عمده‌ای به آن اختصاص داده شود زیرا خطرات عمده‌ای آن را تهدید می‌کند و اگر کار زیربنایی و اساسی صورت نگیرد، ممکن است در آینده با خطرات جدی و جدیدی مواجه شود.
رییس فراکسیون هنر و رسانه مجلس با اشاره به بازسازی تئاتر شهر در سال 86، گفت: اشکال اصلی از همان بازسازی سال 86 است زیرا اگر کار اساسی و اصولی صورت گرفته بود، شاید امروز چنین مشکلی مشاهده نمی‌شد.

وی یادآور شد: با توجه به وزنی که سالن اصلی تئاتر شهر دارد و اینکه در کف ساخته نشده است، پایه های آن در عمق بیش از سی متری قرار دارد و با توجه به گودبرداری، تونل های فاضلای و معبر مترو، اگر اتفاقی برای آن پیش آید، خطرات جدی ساختمانی، مالی و جانی پیش خواهد آمد.

نوباوه با اشاره به حذف برخی سالن‌های مجموعه تئاتر شهر با توجه به تمهیدات تازه مسئولان، گفت: تئاتر و تئاتر شهر مورد علاقه همه است و همه متفق‌القولیم که چه بهتر بود این اتفاق نمی‌افتاد ولی وقتی بحث امنیت سازه‌ای در جایی مانند تئاتر شهر که دائما صدها نفر در آن رفت و آمد دارند و مشغول دیدن تئاتر هستند، به میان می‌آید، رخداد هر گونه اتفاقی، ناگوار و فاجعه است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: من فکر نمی‌کنم مسئولان بخواهند سالنی را بدون توجیه از بین ببرند؛ لذا باید به مسائل معماری، سازه‌ای و استحکام اهمیت بیشتری دهیم، حتی اگر صندلی‌هایی از تئاتر حذف شود.

| زمان انتشار: ۱۳۹۳/۷/۱۹ - ۱۳:۰۶:۳۴ |

۹۳/۰۷/۱۹
رضا پورکریمان