خبرگزاری"صحنه"

وبلاگ اطلاع رسانی نمایش های در حال اجرا سالن های نمایش شهر کرج

خبرگزاری"صحنه"

وبلاگ اطلاع رسانی نمایش های در حال اجرا سالن های نمایش شهر کرج

خبرگزاری"صحنه"

* در این وب :

- بخش گفتگو با کارگردان ها پیرامون نمایش های در حال اجرا

- بخش گفته های دیگر هنرمندان راجع به اجرا

- بخش رزرو اینترنتی بلیط نمایش ها

- و ...

را ارائه خواهیم کرد .

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

گفته های مسعود دلخواه درباره تئاتر شهر

شنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۴ ب.ظ

دلخواه:اطلاع از تغییرات بازسازی تئاترشهر حق تئاتری‌ها است،دلیلی برای پنهانکاری نیست
بانی فیلم آنلاین:مسعود دلخواه درباره وضعیت نامعلوم بازسازی سالن‌های تئاتر شهر گفت: «این حق تئاتری‌هاست که بدانند چه برنامه‌هایی با چه اهدافی قرار است در چهار سالن تئاترشهر رخ دهد.»

مسعود دلخواه که در انتظار اجرای نمایش «مسیح به روایت پیلاطس» در مجموعه تئاتر شهر است، در گفت‌وگو با  آنا گفت: «از دو ماه گذشته قول‌هایی به من داده شده اما تمام این وعده‌ها مبنی بر این است که سه تالار (قشقایی، کارگاه نمایش و سایه) مجموعه تئاترشهر به‌شکل همزمان موردبازسازی قرار نگیرند.»

وی اذعان کرد: «من بدون این‌که منطق این کار را درک کنم، تا حدی از اجرای این اثر نمایشی ناامید شده‌ام و احساس می‌کنم تعطیل شدن سه سالن در یک برهه زمانی کمی عجیب است؛ زیرا عموم افراد، مجموعه تئاترشهر را به‌عنوان مجموعه می‌شناسند بنابراین وقتی از 5 سالن 3 تالار بازسازی شود دیگر جایی برای ارائه نمایش وجود نخواهد داشت.»

این بازیگر، کارگردان، مترجم و مدرس تئاتر بیان کرد: «در وهله اول علت بازسازی باید از سوی تئاترشهر برای اهالی تئاتر، اصحاب رسانه و مخاطبان تشریح شود که آیا قرار است تئاترشهر دارای گنجایش بیشتری شود؟ مدرنیزه شود؟ یا تجهیزات بیشتری به آن اضافه شود و یا از سیستم امنیتی بهتری بهره‌مند شود؟»

دلخواه تأکید کرد:‌ «اگر تغییرات در دست اجرا در مسیر بهتر شدن شرایط تئاتر شهر است اتفاقاً باید تمامی مراحل در حال انجام در بوق و کرنا شود و با افتخار به همگان اعلام شود. این حق تئاتری‌هاست بدانند که چه برنامه‌هایی با چه اهدافی قرار است در چهار سالن تئاترشهر رخ دهد.»

وی همچنین  اظهار کرد: «تا جایی که می‌دانم تصمیمات مرکز هنرهای نمایشی و پریسا مقتدی- مدیر مجموعه تئاترشهر- در بازسازی همزمان سالن‌ها اشتباه است چراکه نباید اجازه داده شود که یک‌باره اجراها مسکوت بماند و تقاضاهای کارگردانان بخوابد. مدیریت تئاتری کشور که در رأس تصمیم‌گیری هستند باید تشریح کنند که  چه نیازی؟ با چه هدفی و به چه شکلی  قرار است این بازسازی انجام شود و تئاتر شهر قرار است به چه شکلی درآید؟»

کارگردان نمایش «زنان تروآ» گفت: «من تاکنون به دلیل اینکه مقتدی تئاتری است و سابقه خوبی در حوزه مدیریت اجرایی تئاتر شهر و مدیریت تماشاخانه سنگلج داشته، حامی وی بودم و انتظار سامان بهتری در تئاترشهر را داشتم اما متأسفانه نه‌تنها این امر محقق نشد بلکه پس از دو سال اجرا نکردن نمایش در تئاترشهر هنوز هم باید در پشت درهای بسته بمانم.»

بازیگر نمایش «فاوست» در پایان تصریح کرد: «اگر بازسازی تئاترشهر اقدام درست و بجایی است باید با افتخار مطرح شود، بنابراین دلیلی بر اینکه مسئولان پاسخگو نباشند و یا اطلاعات کامل در اختیار اصحاب رسانه قرار ندهند، نیست. این مسئله بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد که یک هدف غیرقابل درک در میان باشد. دلیلی برای پوشاندن مسائل نیست و باید مدیران این خبر را اعلام کنند. امیدوارم وضعیت مجموعه تئاتر شهر بهتر از آنچه امروز است شود و امیدوارم این تغییرات نه خوش‌بینانه بلکه واقع‌بینانه باشد.»

| زمان انتشار: ۱۳۹۳/۷/۱۹ - ۱۱:۵۰:۲۳ | 

۹۳/۰۷/۱۹
رضا پورکریمان